کلکسیون


   
موضوعات مطالب
نويسندگان وبلاگ
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها:

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





بازی
طراح قالب

Template By: LoxBlog.Com

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
لينك دوستان
» قالب وبلاگ

» فال حافظ

» قالب های نازترین

» جوک و اس ام اس

» جدید ترین سایت عکس

» زیباترین سایت ایرانی

» نازترین عکسهای ایرانی

» بهترین سرویس وبلاگ دهی

تاریخ ایرانیان
خرید عینک آفتابی
بارسلونا و رئال مادرید
سرگرمی+جووور وا جووور
ردیاب ماشین
جلوپنجره اریو
اریو زوتی z300
جلو پنجره ایکس 60

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کلیکسیون و آدرس http://www.center1.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
» تاريخچه آئودي

تاريخچه ائودي

شركت خودروسازي آئودي نيز چون ديگر خودروسازان اروپايي پيشينه‌اي طولاني دارد و بيش از يك قرن پيش توسط آگوست هورچ آلماني درسال 1899 به وجود آمد كه اين شركت ابتدا نامش هورچ كمپاني بود و سال 1901 اولين خودروي خود را به كمك 15 كارگرش توليد كرد.

اين خودرو سرعتي معادل 32 كيلومتر بر ساعت داشت. سال 1909 آگوست هورچ شركت ديگري را به جاي شركت قبلي تأسيس كرد و آن را Audi ناميد كه در واقع ترجمه لاتين اسم خودش يعني هورچ بود. در اين زمان خودروهايي را توليد كرد مانند خودروي نوعA كه سرعتي برابر با 22كيلومتر برساعت داشت.

همچنين با چند خودرو درمسابقات رالي نيز شركت كرد. با شروع جنگ جهاني اول شركت آئودي مجبور به توليد وسايل جنگي شد. آگوست هورچ سال 1920 از مديريت شركت آئودي كناره‌گيري كرد اما به عنوان عضوي از هيات مديره باقي ماند.

در سال 1929 خودروي 6 سيلندر 4655 و سال 1929 خودروهاي مدل Derseden و Zwickau را عرضه كرد. در همين سال خودروهاي 4 و 6 سيلندرديگري را تحت ليسانس شركت پژو روانه بازار كرد. سال 1930 شروع به توليد خودروهايي كوچك كرد و در اين زمان 9‌/‌17 درصد از بازار خودروي آلمان را در اختيار داشت. با شروع جنگ جهاني دوم همانند ديگر خودروسازان دنيا، شركت آئودي به توليد جنگ افزار و خودروهاي جنگي پرداخت و خودروهاي جنگي مدل IFAF و IFAF8را توليد كرد.

پس از جنگ جهاني دوم درسال 1958 شركت بنز حدود 87 درصد از سهام اين شركت را خريداري كرد و سال 1959 مابقي سهام شركت را نيز خريد، اما پس از آن در سال 1964 شركت Volkswagen 50 درصد سهام آئودي را از شركت بنز خريداري كرد و شركتي را با همان نام راه‌اندازي كرد و محصولاتي را با همان نام قديمي توليد و عرضه كرد و مدل‌هايي چون مدل 60، مدل 75 و مدل 80 و مدل 90 را عرضه كرد. سال 1969 شركت به NSU پيوست و به NSU Audiتغيير نام داد.

اين شركت سال 1972 خودروي مدل 80 FOX و سال 1974 خودروي مدل آئودي 50 را عرضه كرد. پس از آن خودروهاي ورزشي 6 S و 8 Sرا توليد كردند كه در مسابقات رالي به موفقيت‌هاي چشمگيري نيز دست يافتند.

سال 1986 شركت آئودي خودروي مدل 80 خود را بهبود بخشيد و نمونه جديد و پيشرفته‌اي از آن ارائه كرد كه با استقبال خوبي مواجه شد و سال 1982 تا 1987 خودروهاي سري آئودي 5000 را روانه بازاركرد.

در سال 1991 شركت آئودي براي سومين سال پي‌درپي دربازارهاي آمريكا به بالاترين ميزان فروش خود دست يافت و اين رشد و افزايش فروش شركت تا سال 2008 با دستيابي به بازارهاي آسيا ادامه داشت. به‌طوري كه حدود 60 درصد بازار آسيا را به دست گرفت.

شركت آئودي اولين توليدكننده خودروهاي تمام گالوانيزه در جهان است، همچنين صاحب خودروي A8 با بدنه تمام آلومينيومي است.

اين شركت همچنين داراي خودروهايي با بالاترين قدرت موتور نيز هست. علاوه براين آئودي از بزرگ‌ترين توليدكنندگان خودروهاي ورزشي، همچنين درتوليد خودروهاي الكتريكي نيز سرآمد است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نويسنده : حامد نعمتی | تاريخ : چهار شنبه 14 تير 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-CategoryName-> |
» عناوين آخرين مطالب